Week drie

22 februari 2020 - Accra, Ghana

Wat gaat de tijd toch snel hier het voelt als gister dat ik mijn laatste verhaal heb geschreven. Ik heb vanaf deze week besloten om alleen maar woensdag,donderdag en vrijdag naar school te gaan. Op maandag is mijn vrije dag en op dinsdag wil ik in de ochtend gewoon nog zelf even dingen doen. Vandaag gaan er helaas 2 vrijwilligers terug naar huis eentje aux en katie. Aux gaf ook voetbal training en katie hielp op een special need school en was ook een van mijn buurmeisjes. Er zijn niet echt veel dingen gebeurd deze week. Behalve een ding we hebben met alle vrijwilligers wat geld bij elkaar gestopt in een soort pot en daarmee hebben we voetbalschoen, voetbalsokken en voetbalshirts gekocht voor de kinderen van het voetbal. Het was een rib uit mijn lijf financieel gezien maar het was het allemaal waard. De kinderen lopen hier namelijk allemaal op afgetrapte voetbalschoenen en in ghana zijn de schoenen niet zo duur als in nl dus dit was een goeie actie. De kinderen waren er echt zo blij mee ze zeiden heel de tijd “god bless you”. De kinderen beginnen ook steeds beter naar me te luisteren en doen wat er van ze gevraagd word. De training gaan goed en er worden wedstrijden gewonnen. De senioren gaan daar integen wat minder die hebben gister verloren door hun eigen slechte spel. Ze willen vaak voor eigen succes gaan dus dat moet verbeterd worden. Maandag komt er een nederlandse scout kijken naar een wedstrijd van de kleintjes. Dus dat is natuurlijk heel erg leuk en bijzonder om mee te maken. En ik kan natuurlijk makkelijk met hem praten. Morgen gaan we waarschijnlijk met een groepje weg naar cape coast daarom is deze blog op de zaterdag gedaan. Nou dit was hem dan maar weer volgende week weer een nieuw verslagje waar in ik zal vertellen hoe cape coast was en hoe de meeting met de scout ging.

1. Daran Scharten:
    23 februari 2020
    Goedemorgen Yannick!
    Weer een leuk verhaal.zo blijven wij goed op de hoogte van jouw belevenissen. Hier is het storm en regen wat de klok slaat.
    Heb je ons kaartje ook gekregen? We verstuurden het een dag of 10 geleden. Gisteren waren Karel en Mirjam bij ons en zij bleven eten.Erg gezellig. Morgen komt Noah met Diego zijn vriend bij ons een nachtje logeren. Zij gaan dinsdag naar Basel op familiebezoek van Diego. De tijd gaat inderdaad snel, ook voor ons ouderen, want ja, je moet wel in beweging blijven met activiteiten. We kijken uit naar je volgende verhaal over de Cape Coast en de scout. Tot de volgende keer, dus. Hartelijke groeten van grootmoeder en grootvader.
  2. Woudy hallegraeff:
    23 februari 2020
    Ha die Yannick,
    Weer dank voor je mooie verhaal en foto van de voetbalmannen in hun nieuwe outfit?!
    Leuke actie van jullie! Hier goed! We zouden vandaag neef Rik op bezoek krijgen in Stolwijk, maar het waaide daar zo hard dat ik het eng vond. Dus zijn we naar Den Haag gegaan en hij is daar bij ons komen eten. Gezellig! Morgen komt Nadine ,we gaan een nieuwe bril voor mij uitzoeken....:-) Hier veel regen en storm.....en dan zeg ik tegen Dick....en Yannick maar zweten daar!...... Ik zou even om een hoekje willen kijken daar naar jou. Ik vind je verhalen leuk en kijk uit naar het volgende. Houd je goed en succes!
    Groeten van ons. Woudy
  3. Camille:
    24 februari 2020
    Hoi Yannick!
    Wat een leuke verhalen zeg! Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers..fijn dat je het zo naar je zin hebt! Erg leuk dat je ons op de hoogte houdt. Hier niet zoveel nieuws behalve dat rosie nu naar de vrije kleuterklas gaat en het daar geweldig naar haar zin heeft. Je zal haar vast veel groter vinden als je terug bent. Heel veel liefs van ons