Week 6

15 maart 2020 - Accra, Ghana

Zozo week 6 alweer. Nou was dit niet echt de beste week die ik heb gehad. Zo waren er bijvoorbeeld de kinderen die deze week echt geen zin hadden om te luisteren. Ze wilde allemaal andere dingen doen dan ik zei dus dat kostte me heel veel energie. Ook is er helaas weer een vrijwilliger weg gegaan afgelopen vrijdag dus nu zijn we nog maar met zijn 3en. En terwijl jullie aan het strijden zijn om geen corona te krijgen heb ik afgelopen donderdag een maaginfectie opgelopen. Ik moest daar voor naar het ziekenhuis om na te kijken en kreeg van de dokter antibiotica mee. Maar nu gaat het weer helemaal goed met me en voel me alweer stukken beter. Ook zijn de eerste corona patiënten hier in ghana gearriveerd. Maar al met al heb ik het hier wel nog steeds heel erg naar mn zin. Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat ondanks de lege schappen en de corona. Nou ik spreek jullie volgende week weer en hopelijk in iets betere omstandigheden.

1. Dick en woudy:
    15 maart 2020
    Hoi Yannick,
    Je moet de afgelopen week maar snel vergeten. Kan alleen maar weer beter worden. Heb je al leuke uitstapjes in de omgeving gemaakt? Op safari of zo? Wij moeten hier zo veel mogelijk thuis blijven in verband met corona. Hopelijk gaat dat daar bij jou niet gebeuren, want dan kan je niet zo veel meer doen. Krijg je weer een nieuwe vrijwilliger bij jou? We zijn weer benieuwd naar jou volgende verhalen.

Groeten van Dick en natuurlijk ook van Woudy
  2. Camille:
    15 maart 2020
    Hoi Yannick! Vervelend zeg dat je ziek was! Fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik hoop dat je vooral nog erg geniet deze laatste twee weken. De tijd gaat zo snel he? Wij bekijken hier elke dag hoe we met corona omgaan. Zo doen wij hier geen kusjes en handen schudden. Rosie en ik zijn vandaag verkouden geworden dus blijven vandaag thuis. Verder kijken we morgen of het beter gaat en ik naar de yoga kan. En anders blijven we lekker thuis. Ze zijn hier gelukkig ook aan het hamsteren om fietsen te kopen haha! Dat is weer positief. Liefs Camille
  3. Daran Scharten:
    16 maart 2020
    Dag Yannick!
    Jouw bericht over jouw ziekte had ons al eerder bereikt via jouw moeder. Goed hoe de organisatie erop heeft gereageerd door met jou naar het ziekenhuis te gaan. Hier is alles goed, zij het dat we door het coronavirus in onze beweging worden gehinderd. Niet omdat wij het virus onder de leden hebben, maar omdat Nederland een beetje op slot is gegaan. Een geheel nieuwe ervaring, die een beetje doet denken aan de jaren 1940/1945 doet denken, toen ons land ook op slot zat. Je kunt je het eigenlijk niet meer voorstellen dat het sociale leven tot een minimum beperkt wordt. Je wordt gedwongen om je werk- en sociale contacten op een laag pitje te zetten. Dat is wel wennen!
    Maar verder gaat het prima met ons. Geluk bij een ongeluk is dat het weer beter wordt, een beetje voorjaar, zodat we de tuin in kunnen, want dat is hard nodig!
    Tot de volgende blog! Geniet van de laatste weken in Ghana, met een hartelijke groet van grootmoeder en grootvader.