De eerste week

9 februari 2020 - Accra, Ghana

Zo en toen zat de eerste week er alweer op. Het was een week waar heel veel in gebeurt is. Toen ik aan kwam in accra werd ik opgehaald door een hele enthousiaste man. Hij vertelde me allemaal verhalen over accra en over de projecten die ze hier doen. Toen ik aan kwam was het al donker. Ik werd gebracht naar mijn gastgezin die een heel warm welkom gaf. De volgende dag werd ik opgehaald door fynn om een simkaart te halen en wat cash. Fynn is zeg maar de hoofdbegeleider hem zie je zeker wel iedere dag hij kan je helpen met alles en hij regelt alle activiteiten. Ook op die dag kwam mijn roommate aan zijn naam is Ian en doet het basketbal project hij komt uit de USA. Ook zaten er al 2 meiden uit Engeland en Nieuw Zeeland. Zij helpen op een school voor gehandicapten. Ook op die avond ging ik met ze naar de bar om een biertje te drinken daar ontmoeten ik 2 andere jongens die ook de voetbalproject doen, ox en nathan. Ox komt uit Frankrijk en nathan uit Engeland. Op maandag kregen mijn roommate en ik een tour door de stad. Toen kregen we ook te horen welke tijden we starten. Het voetbalproject start om 3 uur s’middags. Ik dacht wat moet ik dan de rest van de dag doen. Nou we kregen de optie om ook op een school te gaan helpen een school voor hele armen kinderen. Dus ik en Ian hebben daar voor gekozen en helpen tot 12:00 op die school. We verplaatsen ons met tro-tros dat zijn een soort bussen ook zijn er ubers waar we gebruik van maken. Ook op de maandagen zijn er activiteiten voor de vrijwilligers de laatste maandag kregen we een les twi wat de nationale taal is. Op dinsdag begon ik dus op de school ik kreeg een kind dan mee die ik les moest geven zoals het abc leren en rekenen. Daarna ging ik terug naar het huis en ging wat eten en dan richting het voetbal veld de eerste 2 dagen heb ik daar geobserveerd over wat ik moet doen en hoe het in zijn werking gaat daarna kon ik zelf training geven. We beginnen met de senioren om 3 uur, de trainer heeft daar niet zoveel hulp bij nodig dus wij kunnen dan kijken of helpen met dingen opzetten ook zouden we mee mogen trainen. Daarna rond half 5 begint de training voor de onder-10 onder-12 en onder-15 de trainer regelt dan de training voor onder-15 en nathan ox en ik regelen de andere teams. De kinderen luisteren heel erg goed ze willen heel erg graag voetballen. Het is nu nog het voorseizoen dus er zijn nog geen wedstrijden maar over 2/3weken wel. Gisteren zijn we met alle vrijwilligers naar de bioscoop gegaan en zijn we ook uit geweest. In de ochtend zijn we naar een 5 sterren hotel gegaan waar je een dagpas kan halen en er vervolgens kan gaan zwemmen. Het eten is hier ook erg lekker soms wat pittig maar ik begin eraan te wennen. Ik heb het tot nu toe heel erg naar mijn zin iedereen is heel aardig. Ook de lokale mensen soms is het wel heel irritant want dan komen er mensen naar je toe om te bedelen voor geld of ze willen iets aan je verkopen. Er is een straat met allemaal restaurants en winkeltjes hier word je het meest aangesproken maar voor de rest is het heel erg leuk en stoor ik me er ook nie zo aan. Dit was in een notendop mijn eerste week er zullen ook wat foto’s verschijnen.

1. Dick en woudy:
    Hoi Yannick
    Dat ziet er geweldig uit. Wat een leuk verhaal. Heel fijn om wat van je te horen.!!! Leuke collega-vrijwilligers. Hier hou je het minstens wel 10 weken uit!
    Geniet er van!
  2. Daran Scharten:
    Lieve Yannick,
    Heel erg bedankt voor jouw verslag. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk dat je zoveel andere leeftijdgenoten elders uit de wereld ontmoet. Dat belooft voor de toekomst mooie contacten en reisjes!! Vandaag stormt het gigantisch in West-Europa. Jammer dat wij jouw verslag niet kunnen uitdraaien. Hartelijke groet, grootmoeder/grootvader.
  3. Camille:
    9 februari 2020
    Hoi Yannick! Wat fijn om wat van je te horen! Ik ben vooral erg blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je ook af en toe kan relaxen. Geniet er van! Liefs camille